ZDIEĽAŤ

Chrbát je časť tela, ktorá nás veľmi často bolí a je to dané často tým, že sa k nim nechováme pekne a nedoprajú im to, čo by sme im dopriať mali. Jednak spíme na nekvalitných matracoch len preto, že sú lacnejšie, sadáme na nekvalitné stoličky a o kreslách a gaučoch ani nehovoriac. Síce sú moderné a nadčasové, ale pre naše chrbát sú absolútne k ničomu.

Ubližujeme si vecami, ktoré sú pre nás každodenným rituálom a niekde sa to potom prejaviť chtiac nechtiac musí. Ak trávite pri počítači viac hodín denne, tak sa môžete dočkať toho, že vás čoskoro začnú chrbát bolieť a je to spôsobené hneď niekoľkými faktormi. Môžeme mať zle nastavenú výšku pracovnej stoličky, to isté platí aj o výške stola, ktorá je tiež veľmi dôležitá a potom v tomto smere môže zohrávať podstatnú úlohu tiež umiestnenie monitora.

Je potrebné vedieť, ako všetko umiestniť tak, aby sme sedeli rovno. Pri robení stoličky by sme nemali celkom iste šetriť. Stolička by mala mať nastaviteľnú výšku sedadla, aby sme ju mohli dobre ovládať. Ak sedíme nízko, namáhame bedrové kĺby a ak sedíme vysoko, stláčame spodnú stranu stehien. Tým si škodíme tiež, pretože zabraňujeme správnemu prietoku krvi. Na stoličke by nemali chýbať opierky na ruky ani bedrová opierka a výhodou je aj opierka hlavy, tá by mala byť taktiež nastaviteľná. Ak máte zlú stoličku, objednajte sa rovno na rehabilitačné cvičenia.

Čo si zaobstarať k odpočinku

Na čom si celkom iste dobre oddýchnete, je sedací vak, ktorý je jednak pohodlný a potom je tiež zdravotne úplne v poriadku. Prispôsobí sa dokonale tvaru vášho chrbta. Leňoška je tiež dobrou voľbou pri odpočinku. Skvele sa vám na nej bude odpočívať a vašim chrbtu urobí jedine dobre. Sedačka, ktorú máte doma, musí zodpovedať tiež určitým kritériám. Určite by mala byť dobre tvarovaná a mala by mať opierku hlavy. To, aby bola sedačka pekná, nie je určite vôbec dôležité.

ZDIEĽAŤ