Aby vám v podkroví nebolo horúco, dôležité je aj tienenie

Podkrovné izby majú svoje čaro. Dá sa v nich vykúzliť netradičné bývanie, ktoré má v istom zmysle priam romantickú atmosféru. Samozrejme aj do takýchto izieb je potrebné dostať prirodzené svetlo.

Praktickosť roliet môžete zakúsiť aj na strešných oknách

K podkrovným izbám tak neodmysliteľne patria strešné okná. Ich správna veľkosť má výrazný vplyv na to ako komfortne sa bude v podkrovných izbách bývať. Musia byť na jednej strane dostatočne veľké, aby množstvo prirodzeného svetla bolo adekvátne rozmerom podkrovnej miestnosti a nemalú úlohu tu zohráva aj túžba po peknom výhľade na okolie.

Na druhej strane však strešné okná nemôžu byť príliš veľké. V podkroví by to pod nimi bolo počas teplých mesiacov ako v skleníku. Nájsť tak kompromis medzi príliš malými a príliš veľkými oknami je kľúčom k úspechu.

S druhým problémom a teda s prehrievaním podkrovných izieb, pomáha aj tieniaca technika pre strešné okná. Napríklad v podobe praktických roliet na strešné okná. Ich inštalácia nie je vôbec zložitá a možno ich „uzamknúť“ v štyroch polohách pre ideálne nastavenie úrovne tienenia. A nestratia sa ani po dizajnovej stránke, rozhodne nebudú dizajnu vašej podkrovnej izby škodiť.

Markízy patria k tomu najlepšiemu, čo medzi tienením strešných okien nájdete

Rolety však nie sú jediným druhom tienenia pre strešné okná. Populárne sú aj účinné vonkajšie markízy na strešné okná. Tie mnohí považujú za najlepšie riešenie proti letným horúčavám v podkroví.

Z hľadiska inštalácie ich môžeme stále označiť za jednoduché riešenie, ale to im nebráni tomu, aby vás a vaše podkrovie účinne chránili pred pálivými slnečnými lúčmi. Vďaka odolnej priesvitnej sieťke vystuženej sklenými vláknami nebudú brániť ani výhľadu. Otvárajú sa spolu so strešným oknom.

Zdroj obrázka:

Autor: Dariusz Jarzabek / Shutterstock.com

Prvé jarné práce v záhrade, ktoré vám zaručia úspešný štart novej sezóny

Dlhá zima nás, ale aj okolie našich príbytkov, dokáže niekedy poriadne potrápiť. Príroda na jar dokáže doslova divy, aby sme si ale v lete mohli užívať farebnú rozkvitnutú záhradu s kopou úrody, treba jej k tomu trochu dopomôcť.

Jarné upratovanie

Jarné upratovanie je neodmysliteľnou súčasťou našich domácností. Tí, ktorí sú bývajú v rodinných domoch, by však nemali pri upratovaní obísť ani svoje záhradky. Na to, aby ste si mohli spokojne popíjať kávičku v lete na terase s výhľadom na rozkvitnutú záhradu, treba začať už skoro na jar. 

Jarné upratovanie je teda krokom číslo jeden. Ak ste si nechali postaviť bungalov na úzky pozemok, budete mať práce o čosi menej a pozornosť môžete venovať primárne priestoru pred a za domom.

Upracte posledné opadané lístie a konáre, prípadne iné nečistoty, ktoré sa mohli vynoriť spod roztopeného snehu. Vyčistiť by ste mali aj odtokové rúry, pretože práve tie musia byť pripravené na výdatné jarné dažde. A nakoniec nezabudnite skontrolovať, či je všetko vaše záhradné náradie pripravené na ďalšiu sezónu, aby ste si v prípade potreby mohli v dostatočnom predstihu zaobstarať nové.

Odstránenie buriny

Aj keď s burinou často bojujeme celú sezónu, jej odstránenie už počas skorej jari môže slúžiť ako prevencia pred letom. Nebude mať tak dostatok času na zosilnenie a rozmnoženie, čo pre vás znamená menej práce v neskorších mesiacoch. 

Zdroj: pexels.com

Aj keď dnes nájdete na trhu rôzne chemické prípravky na boj proti nežiaducim rastlinám, najväčšia istota je manuálne vytrhávanie. Je síce o čosi náročnejšie, ale vaša záhrada sa vám za to rozhodne odvďačí.

Príprava trávnika

Aby mohol váš trávnik čo najskôr žiariť v sýto zelenej farbe, je potrebné ho na to poriadne pripraviť. V prvom rade z neho vyhrabte všetky staré zahnívajúce listy, ktoré by mohli mať za následok spomalenie rastu alebo premnoženie škodcov. Následne by sa mali dostať na rad špeciálne prerezávacie hrable alebo vertikutátor.

Tie prevzdušnia vrchnú časť pôdy, odstránia trávnikovú plsť a prerastený mach. Revitalizáciu trávnika je dobré naplánovať si v závislosti od počasia, pretože príliš vysušená alebo dažďom premočená plocha by mohla viesť k jeho znehodnoteniu. Nástup hustého trávnika urýchlite aj dosiatím trávneho osiva, hnojením a dostatočnou závlahou.

Myslite na budúcu úrodu už dnes

Stromy a kríky zvykneme niekedy nechávať rásť „na divoko“. Aby nám však v lete priniesli svoje plody, aj oni potrebujú našu pomoc. Dôležitá je dostatočná zálievka už od skorej jari a štartovacie hnojivo na podporu rastu drevín. Koruny stromov zbavte všetkých prerastených, napadnutých, vyschnutých alebo inak znehodnotených konárov. Pričom dbajte na to, aby ste tento krok vykonávali počas bezmrazových dní.

Zdroj: pexels.com

So sadením prvej zeleniny by ste síce mali začať už na jar, avšak nie priamo do vašej, ešte stále mrazom ohrozenej, záhradky. Začnite radšej so skleníkovou alebo domácou výsadbou paradajok, zeleru, papriky alebo byliniek a postupne môžete pridávať aj ostatné druhy. Najlepšie je v tomto prípade dať na rady našich starých mám, ale pozorne sledujte aj aktuálne zmeny a predpovede počasia.

Prečo nezanedbávať hydroizoláciu v kúpeľni? A nielen tam?

Hydroizolácia kúpeľne sa minimálne za posledné dve desaťročia stala niečím samozrejmým. Stále sa však nájdu ľudia, ktorí dôležitosť kvalitnej hydroizolácie podceňujú.

Nehrozí len vytopenie susedov, ale aj zdravotné problémy

Týka sa to hlavne majiteľov rodinných domov, ale nájdu sa aj ľudia, ktorí sú schopní zanedbať hydrozioláciu kúpeľne aj keď bývajú v byte. Následky, ktoré takéto zanedbanie hydroizolácie môže mať napríklad na novú kúpeľňu susedov o poschodie nižšie, rozhodne nie sú príjemné.

Hydroizolácia kúpeľne je však dôležitá aj pre vaše vlastné dobro. Ak budú podlaha a steny v kúpeľni nasiaknuté vodou dlhodobo, časom podľahnú degradácii. Zvýšená vlhkosť podporuje tvorbu plesní a tie majú negatívny dopad na zdravie.

Zanedbanie hydroizolácie môže mať priam katastrofálne následky

Spomínané plesne negatívne vplývajú na každého. Môžu vyvolať alergické reakcie, či respiračné problémy. Sú dokonca štúdie, ktoré hovoria o korelácii medzi výskytom plesní a depresiami. Už toto by mali byť pre každého dostatočné dôvody na to, aby nezanedbal hydroizoláciu.

Samozrejme, nemalo by to ostať len pri kúpeľni. Ak máte samostatnú práčovňu, je nanajvýš vhodné mať dobrú hydroizoláciu aj v nej. A tak isto aj v kuchyni v oblasti, kde hrozí taktiež zvýšená vlhkosť. O nič menej je hydroizolácia dôležitá pri balkónoch. Dlhodobé pôsobenie vody môže oslabiť konštrukciu balkóna a to už „zaváňa“ skutočným ohrozením zdravia.

Aký majú vlastne ľudia dôvod zanedbávať potrebu hydroizolácie? Jednoduchá odpoveď: snažia sa čo najviac ušetriť. Hydroizolácia však rozhodne nie je to, kde by bolo rozumné šetriť. Koniec koncov, zaplatíte oveľa vyššiu cenu. Zničená domácnosť a čo je horšie, ohrozené a poškodené zdravie, to naozaj za to nestojí.

Zdroj obrázka:

Autor: Photographee.eu / Shutterstock.com

Aké druhy ionizátorov vody poznáme?

Ionizátor vody by sa dal v stručnosti popísať ako zariadenie, ktoré dokáže vylepšiť vlastnosti pitnej vody a premeniť ju na takzvanú živú vodu. Vedeli ste však, že existuje niekoľko druhov tohto zariadenia? Ktoré to sú a čím sa odlišujú sa dozviete nižšie.

Zmäkčovač vody do domu, magnetický zmäkčovač či UV lampa na vodu, sú všetko zariadenia, ktoré by ste mali vlastniť pokiaľ chcete zbaviť pitnú vodu vo vašom dome či byte všetkých baktérií a prebytočného vodného kameňa.

Okrem týchto skutočne šikovných prístrojov však existuje aj nástroj menom ionizátor vody.

Ten, za pomoci elektrolýzy rozdeľuje vodu na ionizovanú “živú vodu” a na oxidovanú vodu, ktorá odteká do odpadu a častokrát sa označuje aj ako mŕtva voda.

Ionizátor vody a hlavne ionizovaná voda dokázala pomôcť už obrovskému množstvu ľudí s rôznymi zdravotnými problémami.

Vedeli ste však, že na trhu sa môžete stretnúť hneď s niekoľkými druhmi ionizátorov?

Rozhoduje počet platní

Základným faktorom, podľa ktorého sa ionizátory vody rozlišujú je počet platní, ktoré obsahujú.

V jednoduchosti by sa dalo povedať, že čím viac platňami ionizátor disponuje, tým vyššie pH a množstvo oxidantov dokáže vyrobiť.

Tie najbežnejšie ionizátory vody disponujú buď to piatimi, alebo siedmimi platňami.

Stretnúť sa však môžete aj s ionizátorom vody s jedenástimi platňami, ktorý si zväčša kupujú onkologický pacienti.

Práve u nich je totiž známe, že ionizovaná voda im preukázateľne pomáha pri liečbe rakoviny.

Výrobca

Ďalším faktorom, podľa ktorého sa rozlišuje kvalita daného ionizátora je jeho samotný výrobca.

V tomto prípade vám odporúčame stavať na kvalitné značky, ktoré sa výrobou ionizovanej zdravej vody zaoberajú už niekoľko rokov.

Pokiaľ týchto výrobcov sami rozlíšiť neviete, obráťte sa na certifikovaného predajcu, ktorý vám ionizátor vody predáva. Práve on vám totiž bude vedieť odporučiť to najlepšie zariadenie pre vás.

Zdroj obrázku: Food Impressions / Shutterstock.com

Bazén je ohnisko horúcich letných dní

Keď sa hodnoty na teplomeroch šplhajú k červeným číslam a slnečné lúče ostro bodajú, je osvieženie vo vode asi tou najúčinnejšou zbraňou. Pre väčšinu z nás však nie je možné tráviť horúce letné dni v prírodných jazerách či kúpaliskách vždy, keď nás vonku zaleje príval tepla. Asi preto niekto múdry vymyslel formu osvieženia, ktorá má síce kompaktnejšie rozmery ako prírodné jazerá, avšak osvieži naše telá rovnako dobre. Áno, reč je o bazénoch. Malé či veľké, nadzemné alebo zapustené, sú tu ako oázy osvieženia v letných horúčavách. A čo je najdôležitejšie – máme ich doma.

Do bazéna zainvestujete raz a roky vás bude tešiť

Ešte v nedávnej minulosti bol bazén výsadou úzkej skupiny ľudí a považoval sa skôr za nadštandard ako za bežnú súčasť výbavy rodinného domu. Súčasná ponuka však dokáže uspokojiť aj rodiny s malým priestorom či nižším rozpočtom rovnako ako náročnú klientelu s dostatkom priestoru a tiež financií. Bazény sa tak postupne stali neodmysliteľnou súčasťou takmer každého rodinného domu, chaty, penziónu či rezortu. Možnosť voľby materiálu, veľkosti a výbavy ich urobili dostupnými takmer pre každého. Aj keď pri každom z nich treba, samozrejme, rátať s nejakou tou vstupnou investíciou, v konečnom dôsledku je to komfort, ktorý je v letných dňoch na nezaplatenie.

Prečo sa bazén oplatí?

Mohlo by sa zdať, že bazén je pomerne nákladná záležitosť. Ak si k nemu pripočítame aj cenu za vodu, bazénovú chémiu, nejakú formu ohrevu či solárnu plachtu, jeho hodnota sa môže ľahko zdvojnásobiť. Na druhej strane sa však pri poplatkoch za vstupy na kúpaliská či do wellness centier, za parkovné a neodmysliteľné občerstvenie počas jednej letnej sezóny veľmi rýchlo dostaneme na úroveň hodnoty samotných vstupných nákladov. A ako pridaná hodnota je tu komfort v podobe neobmedzeného užívania, súkromia a tiež vyššej kvality vody. To sú argumenty, ktoré dokážu asi najviac oceniť rodiny s viacerými deťmi či pracovne zaneprázdnení ľudia. Pretože aj také večerné kúpanie môže byť nakoniec celkom príjemné a uvoľňujúce.

A aj keď je kúpacia sezóna v našich zemepisných šírkach obmedzená len na pár letných mesiacov, pre väčšinu rodín je v tomto období práve bazén centrom rodinného života. Tu sa odohrávajú večerné grilovačky, sladké ničnerobenie, ale aj divoké večierky a romantické rána. Možno ho nepotrebujeme nevyhnutne k životu, dáva nám však pocit, že aj keď práve nemôžeme ležať na slnkom vyhriatej pláži, môžeme sa kedykoľvek ponoriť pod hladinu a vyťažiť aj z letných horúčav to najlepšie pre naše telo a dušu. 

Efektný reklamný darček? Stavte na silikónové náramky!

Ak hľadáte jednoduché, no účinné riešenie, ako upriamiť pozornosť na svoju značku alebo spoločnosť, gumové náramky sú perfektným spôsobom ako zaujať.

Perá, písacie potreby alebo balóny s potlačou sú osvedčené reklamné predmety, no ak chcete pútavý kúsok, mali by si nechať vyrobiť reklamné silikónové náramky s nápaditou potlačou v prevedení, ktoré vás bude perfektne reprezentovať. Nebojte sa byť originálni a štýloví vo svojej prezentácii, všetko, čo je iné, sa počíta!

Použite náramky na kampaň alebo na budovanie značky

Silikónové náramky sú cenovo mimoriadne dostupné reklamné predmety, ktorými môžete skvelo odprezentovať samotnú firmu, produkt alebo aj jednotlivé kampane. Môžete ich venovať ako darček na rôznych eventoch, športových a kultúrnych podujatiach, spoločenských udalostiach a sú vhodným prezentom pri rozmanitých charitatívnych aktivitách.

Vyberte si farbu i prevedenie

Asi neexistuje človek, ktorý by nepoznal klasické reklamné silikónové náramky. Jednoducho sa vyrábajú, sú zapamätateľné a rýchlo sa vďaka nim identifikujete. Nemusíte sa obávať, všetky typy sú vyrobené z certifikovaných materiálov. Neprehliadnuteľný neónový kúsok alebo nenápadný unisex náramok?

Nechajte si vytvoriť ten svoj v odtieňoch Pantone. Na náramky si môžete nechať natlačiť, vyhĺbiť alebo inak vygravírovať vaše logo, želaný claim alebo motto. Je len na vás, ako bude vyzerať váš reklamný firemný náramok. Vďaka rôznym veľkostiam ich môžu nosiť muži, ženy i najmenšie ratolesti.

Nemusíte si vyberať preddefinované texty alebo grafiku, pošlite nám vašu predstavu a my sa postaráme o zvyšok. Nechajte si u nás vytvoriť cenovú ponuku a obdarujte obchodných partnerov, klientov alebo zamestnancov štýlovými silikónovými náramkami, ktoré sú v týchto teplých mesiacoch doslova ideálne pre zviditeľnenie vášho nápadu alebo firmy.

História maskáčového oblečenia

Keď sa povie „maskáče“, každý si predstaví vojaka, rybára, poľovníka alebo lesníka, no v súčasnosti je tento vzor obľúbený aj na voľnočasovom oblečení. Nejde pritom o to, že sa jeho nositeľ chce pred niekým maskovať v teréne, ale je to najmä vec imidžu.

Túžba splynúť s okolím

Už v devätnástom storočí armádni velitelia vedeli, že keď chcú svojich vojakov maskovať pred nepriateľom, bolo by nelogické, aby vojenské oblečenie zdobili výrazné štátne farby. Najmä za šera či v noci bolo najideálnejšie využívať uniformy vo farbe kaki.

Nohavice, kabáty či prilby zelenej farby zaviedli do armádnej módy Briti a neskôr sa to zapáčilo aj iným krajinám. Princípy kamufláže sa ujali najmä počas prvej svetovej vojny, keď sa využívalo aj maľovanie na tvár a telo alebo maskovacie siete.

Maskáčové oblečenie, ktoré poznáme dnes, sa v podstate príliš neodlišuje od toho, s ktorým prišli Nemci počas druhej svetovej vojny. Princípom boli farebné škvrny prispôsobené prostrediu, v ktorom sa vojak, najčastejšie ostreľovač, pohyboval. Iné „maskáče“ sa využívali v lese, iné v zasneženom prostredí, iné zasa na púšti.

Maskáčové oblečenie ako súčasť vojenskej taktiky

Počas druhej svetovej vojny sa s obľubou využívali uniformy vo farbách džungle. Maskáčové oblečenie chránilo vojakov pred nebezpečenstvom, ale im aj pomáhalo byť neviditeľnými, aby mohli nenápadne zaútočiť na nepriateľov, a to nielen na súši, ale taktiež vo vode či vo vzduchu.

Maskáčové oblečenie so silným farebným kontrastom je najlepšie využiteľné v lese, kde sa spoliehame na hru svetla a tieňa, zatiaľ čo slabšie kontrasty sú ideálne pre otvorený terén. Každá vojenská pozícia nosila iný druh maskáčového oblečenia.

Briti i Američania ale rýchlo pochopili, že keď sa vojaci pohybujú, najlepšou voľbou nebudú maskáče, ale klasická kaki uniforma. Po vojne sa teda veľa krajín vrátilo k jednofarebným uniformám.

A čo móda civilistov?

V polovici 20. storočia sa maskáčové oblečenie často nosilo na vyslovenie protestu proti vojne. Neskôr sa stalo inšpiráciou pre módnych návrhárov ako Chanel, Tommy Hilfiger, Dolce & Gabbana alebo Armani. Každý si vytvoril vlastný maskáčový vzor, ktorý lahodí očiam, a už viac nejde o snahu o maskovanie, ale skôr o módny trend.

Páčia sa vám maskáčové vzory a farby? Môžete si ich užiť na nohaviciach, šortkách, sukniach, tričku, mikine, veste alebo i na nepremokavom plášti či bunde. I čiapky a plecniaky sa v súčasnosti vyrábajú s maskáčovým vzorom. Nájsť v ňom môžete rôzne obrazce – listy, tigrie pruhy, čísla alebo pixelové vzory. Typov je veľa, všetko závisí od využitých farieb či veľkosti a tvaru vzorov.

MEWA odbremeňuje zákazníkov od povinností súvisiacich s ochranou životného prostredia

Každý deň sú podnikatelia postavení pred úlohu úspešného hospodárenia a optimalizácie prevádzkových nákladov. V prevádzkach, v ktorých sa musia stroje a zariadenia pravidelne čistiť – v automobilovom priemysle, v kovospracujúcom priemysle alebo v tlačiarenskom priemysle – môže presunutie služieb na iné odborné firmy priniesť značné finančné a logistické výhody. Na príklade certifikovaného systému opakovaného použitia čistiacich utierok MEWA je zrejmé, ako môže externý partner, ktorý sa špecializuje na určitú oblasť, takúto úlohu kompletne a spoľahlivo prevziať.

Opakované použitie šetrí životné prostredie, ale aj firemný účet

Špinavé vziať, vypraté a čisté znovu dodať: princíp „opakovaného použitia“ je prakticky i ekologicky zmysluplný. Inteligentný systém opakovaného použitia MEWA ušetrí zákazníkovi prácu s organizovaním obstarávania, skladovania a logistiky, ako aj s dodržiavaním predpisov, zameraných na ochranu životného prostredia a likvidácie odpadov, a tým pádom mu ušetrí aj náklady, ktoré sú s tým spojené. Čistiace utierky, ktoré sú často nasiaknuté olejmi, mazadlami alebo rozpúšťadlami, sa v spoločnosti MEWA dôkladne vyperú a následne sa môžu používať znova. Zvyšky, ktoré obsahujú, sa likvidujú tak, aby nepoškodzovali životné prostredie. Na základe certifikátu spoločnosť MEWA garantuje, že preberá zodpovednosť za všetky dôležité povinnosti, súvisiace s likvidáciou odpadov a s ochranou životného prostredia, ktoré vzniknú pri používaní čistiacich utierok. Systém opakovaného použitia, certifikovaný podľa normy EN ISO 9001 a 14001, sa dá bez problémov zaintegrovať do prevádzkových procesov a optimalizuje procesy riadenia kvality a ochrany životného prostredia. Okrem toho sa podnikateľ nemusí ani zaoberať otázkou, či sa jednorazové čistiace materiály musia likvidovať drahšie, než špeciálne odpady. „Je samozrejmé, že aj pri transporte a čistení čistiacich utierok na opakované použitie musia byť dodržiavané bezpečnostné predpisy a tiež predpisy na ochranu životného prostredia. Zodpovednosť za to však preberáme my ako poskytovateľ služieb“, hovorí Elena Holanová konateľka MEWA Textil-Service SR s.r.o..

Bezproblémová integrácia do prevádzkových procesov

Z dlhoročných skúseností špecialistov MEWA, ktorí poskytujú servis v oblasti textílií, profitujú rovnako malé, ako aj veľké firmy, pretože naša ponuka je premyslená do posledného detailu. Sortiment čistiacich utierok, ktorý sa hodí na rôzne použitie, ponúka široké spektrum použitia v priemysle, v autoservisoch, v remeselných prevádzkach. Hneď poskytujeme aj vhodný bezpečný kontajner (SaCon) pre uskladnenie a transport čistiacich utierok. V takomto kontajneri sa môžu čistiace utierky až do ich prevzatia uskladňovať v dielni bezpečne, v súlade s predpismi a bez veľkých nárokov na priestor.

Čistiace utierky, ktoré sú často nasiaknuté olejmi, mazadlami alebo rozpúšťadlami, sa v spoločnosti MEWA dôkladne vyperú a následne sa môžu používať znova. (Obrázky: MEWA)

Hneď poskytujeme aj vhodný bezpečný kontajner pre uskladnenie a transport čistiacich utierok. (Obrázky: MEWA)

MEWA Textil-Management

Spoločnosť MEWA zásobuje zo 44 prevádzok podniky po celej Európe pracovnými a ochrannými odevmi, čistiacimi utierkami, rohožami na zachytávanie oleja a klasickými rohožami, ako ochrannými pracovnými pomôckami. Celkom 5.200 zamestnancov má na starosti viac než 184.000 zákazníkov z oblasti priemyslu, obchodu, remesiel a gastronómie. V roku 2017 dosiahla skupina MEWA obrat vo výške 672 miliónov eur. Spoločnosť MEWA, ktorá bola založená v roku 1908, je dnes vedúcou spoločnosťou v oblasti textilného manažmentu. V novembri 2013 sa dostala MEWA medzi troch favoritov Nemeckej ceny trvalo udržateľného rozvoja v kategórii „Nemecké produkty/služby“. Spoločnosť bola roku 2016 tretíkrát ocenená vydavateľstvom Deutsche Standards „Značkou storočia“ a ďalej bola roku 2019 tretýkrát vyznamenaná ako „Vedúca značka na svetovom trhu“.

Ďalšie informácie o textilnom manažmente MEWA získate na:

MEWA Textil-Service SR s.r.o.,

Varšavská 29, 83102 Bratislava,

Tel.: +421 2 44636097

Fax: +421 2 44462908, E-Mail: bratislava@mewa.sk, www.mewa.sk

Chcete byť veľkí? Potrebujete veľkú reklamu!

Áno, je to práve veľkoformátová tlač, ktorá spraví vašu firmu viditeľnú pre široké spektrum ľudí. Tradičné typy offline reklamy majú stále veľký význam a ak prevádzkujete alebo budujete vlastný biznis, nemali by ste na ne zabúdať.

V minulosti boli offline reklamy v podobe billboardov, vysvietených reklamných tabúl, letákov a podobne prakticky jediným spôsobom reklamy, ktorá oslovila dostatok ľudí. Veľkoplošná tlač bola základom úspechu. Spôsoby propagácie sa však začali meniť po tom, čo prišiel do hry internet. Veľa firiem úplne upustilo od offline reklamy a zameralo sa len na online propagáciu. Vo väčšine prípadov sa však jednalo celkom veľkú chybu.

Online propagácia sa síce na prvý pohľad môže javiť ako veľmi atraktívne riešenie, v konečnom dôsledku však často nie je tak efektívna, ako by ste chceli. Na internete existuje veľa podvodníkov a malých firiem, ktoré neodvádzajú práve najkvalitnejšiu prácu a nevyrábajú práve najlepšie produkty. Takéto malé firmy často šetria a spoliehajú sa len na online reklamu. Moderný používateľ internetu tak už prišiel na to, že online reklama často propaguje aj služby a produkty, ktoré môžu byť niekedy podvodné a nekvalitné. Internet jednoducho nie je zárukou kvality. Naopak, vyššie náklady na offline propagáciu spôsobujú, že vlastný billboard alebo inú reklamnú plochu majú len kvalitné firmy, na ktoré sa ľudia môžu spoľahnúť.

Veľkoformátová tlač od profesionálov

Je dôležité, aby veľkoformátová tlač bola tej najvyššej možnej kvality. Musí mať pútavý dizajn, vyrobená by mala byť z kvalitných materiálov, aby dlho vydržala a v neposlednom rade by mala byť umiestnená na atraktívnom mieste – či už v podobe billboardu, bigboardu, citylightu alebo inej formy offline reklamy. S veľkoformátovou tlačou vám pomôže firma Ravafol, ktorá sa postará o celý proces tvorby reklamy – od návrhu, cez vizualizáciu, výrobu, až po montáž. Naviac zaručuje rýchle dodanie, nízke ceny, dodanie po celom Slovensku a samozrejme, najvyššiu možnú kvalitu. Tak nečakajte a nechajte si svoju veľkú reklamu vyrobiť aj vy!

Poznáte iPhone? Vyrába ho jedna z najpopulárnejších firiem na svete

Apple sa pred nedávnom stal prvou americkou spoločnosťou s trhovou hodnotou jeden bilión dolárov. Cupertinskou spoločnosť založila trojica Steve Jobs, Steve Wozniak a Ronald Wayne v roku 1976. Pôvodne mladíci pracovali v garáži, no postupom času sa stal z miniatúrnej firmy kolos svetového významu. V súčasnej dobe snáď neexistuje nikto, kto by Apple nepoznal.

História iPhonu

O prvom iPhonu informoval Steve Jobs začiatkom januára na konferencii Macworld Conference & Expo v roku 2007, ale do predaja sa smartphone dostal až v júni toho istého roku. Spočiatku sa predával len na americkom trhu, no v priebehu roka sa dostal aj do Európy, teda len do Spojeného kráľovstva, Nemecka a Francúzska. V takejto Ázii bol predaj zahájený až v roku 2008.

Apple dokázal počas prvých tridsiatich hodín predať neuveriteľných 270 000 iPhonov. Pri obchodoch stáli niekoľkohodinové fronty, pretože každý túžil po iPhonu s dotykovým displejom.

iPhone sa v priebehu rokov výrazne zmenil

Počas desiatich rokov sa dizajn iPhonu pomerne zmenil. Apple postupne zariadenie zväčšoval, zužoval rámčeky a kládol dôraz na väčší displej. Práve Apple začal udávať trendy na trhu so smartphonmi. Akonáhle vykonal na iPhonu nejaké zmeny, vzápätí ho začali ostatní výrobcovia kopírovať.

iPhone 6 sa stal hitom

Oproti prvému iPhonu je iPhone 6 naozaj oveľa väčší. Stal sa nástupcom modelu 5s. Apple vedľa 4,7palcového iPhonu 6 predstavil ešte väčšieho brata s displejom s uhlopriečkou 5,5 palcov. Jablčný telefón je k dostaniu v troch farebných variantoch – šedej, striebornej a čiernej. Apple síce už iPhone 6 na svojich webových stránkach nepredáva, no zariadenie sa dá ešte zohnať, napríklad z druhej ruky. Ak vás zaujíma u iPhone 6 cena, tak tá sa v bazároch pohybuje medzi 200 až 290 eurami. Samozrejme záleží na tom, akú kapacitu smartphone má, aké vybavenie je k nemu ešte naviac, či je v záruke a podobne.

Práve iPhone 6 sa stal veľmi obľúbeným, pretože jeho telo bolo podstatne tenšie. Prístroj prišiel s pamäťovými kapacitami 16, 32, 64 a 128 GB. Telefón dostal Retina HD displej podporujúci funkciu multitouch. Jeho rozlíšenie je 1334×750 pixelov. U väčšieho modelu je tiež Retina HD displej, ale s rozlíšením 1920×1080 pixelov.

Vnútri iPhonu 6 nájdete procesor A8 s 64-bitovou architektúrou. Chrbát zdobí 8-megapixelový fotoaparát s autofokusom a optickou stabilizáciou pri iPhonu 6 Plus. Telefón dokáže natáčať videá v rozlíšení 1080p.

Pýchou sa stal Touch ID, teda senzor odtlačku prsta integrovaný do tlačidla Home Button. Ak sa teda chcete dostať do prístroja, stačí priložiť prst a telefón sa vám odomkne. Ak nechcete míňať viac ako 1 000 euro za najnovšie iPhony, potom si nájdite Apple bazár iPhone, ktorý vám ponúkne staršie modely za prijateľnejšie ceny.

Kde sa dajú kúpiť iPhony z druhej ruky?

Internet je doslova presýtený rôznymi bazármi, kde zoženiete smartphony všetkého druhu. Ak hľadáte konkrétne jablčné telefóny, odporúčame pozrieť sa do ponuky bazáru mp3.sk, ktorý je známy tiež ako bazár mobilonline. Všetky ponuky sú prehľadne rozdelené, a tak si môžete vyfiltrovať, či chcete iPhone 6, 7, 8 a podobne. Samozrejme už nechýbajú ani novšie modely, ako je iPhone X, ktorý Apple vydal v minulom roku k desiatemu výročiu od prvého predstavenia iPhonu. Oproti predchodcom iPhone X už nemá tradičné tlačidlo Home Button a pýši sa mnohými vylepšenými funkciami. Namiesto odtlačku prsta Touch ID používa Face ID, teda rozpoznáva majiteľa podľa tváre, čo je podľa slov cupertinskej spoločnosti spoľahlivejšie.

Neutrácajte, ak nemusíte. Prehliadnite si inzeráty na mp3.sk a vyberte si svoj iPhone.